donderdag 3 september 2009

Aan Gij voorbij

Voor U heb ik mijn keel graag schor gezongen
en hemelse muziek gecomponeerd,
want ooit had ik als elke Roomse jongen
geleerd dat God het gans heelal regeert.

Ouder en wijzer heb ik U verloren
als Schepper met een menselijk gezicht,
en mateloos kon ik mij toen gaan storen
aan alles wat men U heeft toegedicht.

Aan Gij voorbij heb ik U weer gevonden:
mysterie dat in heel de schepping klinkt,
dat niet aan leer of dogma is gebonden

maar uit zichzelve eeuwigdurend zingt,
en dat mij, daar ik deel ben van dit wonder,
tot in de dood met harmonie omringt.

Hein Stufkens

2 opmerkingen:

Walter zei

alhoewel hetgeen u publiceert mij soms wat zwaarmoedig overkomt, lees ik het met aandacht en weet er het mijne uit te halen. Daarvoor mijn dank.

Fran zei

Heel veel dank voor jouw reactie, Walter. Ik hoop dat de teksten op dit blog voor meerdere mensen 'geestelijk voedsel' mag zijn.

Hartegroet
Francine