zaterdag 7 augustus 2010

GEBED VAN DE TREINMACHINIST

Alweer een mens onder mijn trein
alweer zo’n wanhoopsdaad.
Ik remde, Heer, uit alle macht,
maar toch weer iets te-laat,

Ik zag hem in de schemer staan
en ja, daar sprong hij hoor.
Zo kwam een einde aan zijn rit,
maar ik., ik moest weer door.

O God, ik smeek U, sta mij bij.
Het werk maakt mij kapot.
Moet ik steeds leven met de dood,
is dat, is dàt mijn lot?

Ik voer slechts mensen aan en af
naar waar zij willen zijn.
Houdt Gij hen dan van ‘t dode-spoor
en héél vèr van de lijn.

Uit “Over en tot Leven’
van L. Ouwersloot—Berg

3 opmerkingen:

Trijntje zei

Je bent weer veilig thuis!
Welkom.

Fran zei

Ik was al een weekje thuis, maar ben nog niet echt in PC-stemming. Het blog is nog even op vakantie-snelheid.

Groetjes
Fran

Trijntje zei

Tijd kun je zelf maken en ook de snelheid ervan!
Geniet vooral, groeten trijntje