dinsdag 23 februari 2010

Onsterfelijkheid

In vele slapelooze nachten heb ik iets beseft, dat ik niet bepaald duidelijk kan beschrijven.
Het scheen me alsof mijn ziel zonder begeleiding van mijn lichaam dacht, ze zag het lichaam zelve aan als een wezen, dat haar vreemd was, zoo als men een kleedingsstuk bekijkt.
Ze stelde zich met buitengewone levendigheid de tijden en de gebeurtenissen voor, die geweest waren en had daardoor een voorgevoel van wat zou volgen.
Al deze tijden zijn voorbijgegaan en wat volgt, zal ook voorbij gaan; het lichaam zal als een kleedingsstuk stukscheuren, maar Ik, het welbekende Ik, Ik ben.

Johann Wolfgang von Goethe

2 opmerkingen:

wim22 zei

Hallo,
ik kom hier terecht omdat ik aan het googelen was naar 'Siddharta' en bovendien zag ik je ook al bij 'Spijkerbed'.
Ik vind hier heel veel 'herkenbare' lectuur.
Voor een mens op het pad is dit een hemelse blog. Tot binnenkort.
Hartelijke groet.

Fran zei

Dank je wel, Wim.
Wees altijd welkom om hier even te verpozen en een beetje geestelijk voedsel tot je te nemen.

Hartegroet
Francine