donderdag 11 maart 2010

Sprokkels

Vanuit het standpunt van het dagelijks leven. . . is er één ding dat we weten: dat de mens hier is ter wille van andere mensen . . . voor de ontelbare onbe­kende zielen met wier lot we zijn verbonden door banden van sympathie. Vele malen per dag besef ik hoezeer mijn uiterlijk en innerlijk leven is ge­grond op het werk van mijn medemensen, zowel de levenden als de doden, en hoezeer ik me moet inspannen om evenveel terug te geven als ik heb ontvangen.


- Living Philosophies, blz. 3

2 opmerkingen:

wim22 zei

niet alleen een hele slimme,
maar ook een wijze en liefdevolle man. Een Mens.

Fran zei

Volgens mij is het niet slim om 'niet' wijs en liefevol te zijn, Wim ☺ En dan bedoel ik natuurlijk geen intellectuele slimmigheid.
Dank voor jouw berichtje en
hartegroet

Francine