maandag 7 juni 2010

Bidt de Heer dat hij arbeiders zal zenden tot de oogst

Weet je niet wie de Heer is? En hoe je bidden moet? Wend je in je zelf tot Mij en beleef Mij en ondervind Mij. Weet dat je je eigen woord bent in je eigen licht­woord uit Mijn woord. Licht uit Mijn licht. Stem uit Mijn stem. Weet dat en wil dat en aanvaard dat en gevoel dat. Daarin ligt de roep naar de mensen die je broeders zijn. Daarin openbaart zich de kracht van je woorden van mens tot mens, van hart tot hart, van geest tot geest. Doe weg die scherpzinnigheid en die strijd en dat eeuwige gekrakeel. Doe weg dat gezeur over het al of niet-zijn van Mij en waar je Mij moet vinden. Laat Mijn woord binnengaan in alle landen en alle harten. Omdat Ik het ben die verlossing en liefde zendt door het mensenhart. Die balsem schenkt aan alle gewonde zielen en de grote verandering teweegbrengt in een ieder die tot zelfverandering wil komen. Hoor naar Mij en Ik hoor naar jou. Geef acht op Mijn stem en Ik doorlicht de jouwe. Want je bent een straal van Mij, een emanatie, een pijl, een trefpunt. Ik ben in jou het ontmoetingspunt, de kracht en het 'ik' dat eens van Mij is uitgegaan en tot Mij in zelfbewustzijn terug gaat keren. Herinner de mensen daaraan en draag bij tot de grote broederschap en vermijd de scheldpartijen tegenover allen die dwalen. Dit is alles vruchteloos.
Uit: Commentaar op het Thomas Evangelie - Barend van der Meer

Geen opmerkingen: