zondag 24 januari 2010

Sprokkels - citaten over wijsheid

  • "Ik weet niet wat de wereld van mij denkt. Maar mijzelf lijk ik een knaap, die aan het strand speelt, en zich verheugt over een gladde kei of een bijzonder mooie schelp die hij af en toe vindt, terwijl de grote oceaan der waarheid onverkend vóór hem ligt."

  • "Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan."
Isaac Newton
  • "Daar sta ik nu, ik arme dwaas en ben nog even wijs als vroeger."
  • "Als het oog niet straalt, kan het de zon niet zien; was Gods kracht niet binnen in ons niets goddelijks zou ons in vervoering brengen."
  • "Alles wat wij gewaarworden en waarover wij kunnen spreken, zijn slechts manifestaties van de idee."
  • "Alles wat verstandig is, is reeds gedacht, men moet slechts proberen, het nog eens te denken."

Johann Wolfgang von Goethe



Schilderij : A. Durer - Jezus tussen de dokters

Geen opmerkingen: