donderdag 30 oktober 2008

Ik verlang. 0, grote Vader, naar Uw geest.
Ik ga naar de stille plaatsen om ernaar te zoeken,
gelijk de adelaar tot de zon omhoog stijgt
Luister, 0 mijn oren, luister zoals het reeënjong
in de wouden naar zijn moeder luistert,
gij echter, mijn oren, beluistert de woorden des geestes.
Kijkt, mijn ogen, kijkt zoals de otter naar zijn kinderen kijkt,
gij echter mijn ogen, ziet naar de weg des geestes;
Gevoel, 0 mijne vingers, voelt,
zoals het jong de warme tong van de beer voelt,
gij echter, mijn vingers, voelt de beroering des geestes.
Dag na dag zal ik uit U kracht verzamelen,
denken en toch mijn gedachten tot stilstand brengen
gelijk de rust van de zomer het water
van een vijver stil worden laat.
Als mijn hart tot rust gekomen is,
als mijn gedachten zwijgen,
als ik mijn trots vergeten heb,
als Ik met liefde voor al uw schepselen vervuld ben,
leidt mij dan, 0 grote Vader.

uit: Im Zeichen des Regenboges

Geen opmerkingen: