zondag 2 maart 2008

Rabindranath Tagore - Citaten





  • Sterven is het uitdoven van een lamp, niet de vernietiging van het licht.

  • Als je tranen vergiet omdat je de zon mist, mis je ook de sterren.

  • Het verstand dat scherp is maar niet breed blijft steken bij ieder punt en komt niet verder.

  • Door wetenschap bereikt men veel, doch slechts de liefde voert tot volmaaktheid

  • Sluit gij uw deur voor alle dwalingen, dan sluit ge de waarheid buiten

  • Ik kwam tot uw kust als vreemdeling, ik woonde in uw huis als gast, ik ga van uw deur heen als vriend, mijn aarde

  • Het stof der dode woorden klampt zich aan U vast. Was uw ziel met stilte.

  • Met bedelen en scharrelen vinden we erg weinig, maar met eerlijk te zijn tegen onszelf vinden we veel meer dan we verlangen.
  • Mijn laatste groet is voor hen, die mij in mijn onvolmaaktheid kenden en mij liefhadden.

  • Sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken.

Geen opmerkingen: