zaterdag 29 maart 2008

Sprokkels

Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoomkern.
Albert EINSTEIN

Niet alles wat geteld kan worden heeft waarde. Niet alles wat waarde heeft kan geteld worden.
Albert EINSTEIN

Ik ben er geheel van overtuigd dat de ziel onvergankelijk is en dat haar werking voortduurt van eeuwigheid tot eeuwigheid.
Zoals de zon die voor onze aardse ogen 's avonds schijnt onder te gaan, maar in werkelijkheid nooit ondergaat en onafgebroken voortgaat zijn licht te verspreiden.
Johan Wolfgang von GOETHE

In de grond weet ieder mens goed genoeg dat hij een uniek wezen is, waarvan er maar een op de wereld is. Door geen enkel buitengewoon toeval zal zo'n prachtig stuk eenheid in verscheidenheid ooit ergens anders een tweede keer bestaan.
Friedrich Wilhelm NIETZSCHE

Er horen meer mensen bij de gemeenschap der heiligen, dan zij die bij de kerk in het register staan. ERASMUS

Al wat ons in anderen irriteert kan ons iets doen begrijpen over onszelf.
CARL GUSTAV JUNG (1875–1961)

Onophoudelijk zullen we alles onderzoeken om dan, aan het eind van onze navorsingen, ons zelf terug te vinden op het punt waar we begonnen zijn en we zullen die plek voor het eerst echt kennen.
Thomas S Elliot

Wat wij het begin noemen is vaak het einde en eindigen is beginnen. Het einde is waar wij van uitgaan.
Thomas S Elliot

Mensen zijn de werktuigen van hun werktuigen geworden.
Henri Thoreau

2 opmerkingen:

will-Art zei

Hemeltje lief - slechts enkele weken geleden je blog ontdekt... en kijk eens hoe hij ondertussen is gegroeid!
Steeds weer aangevuld met treffende fragmenten.
Wat is er zoal bijgekomen?
Onder andere het wondermooie 'Boek van Mirdad', van Ruysbeek, Coelho, Claude van de Berge, Dèrmouw, Kyber, Roland Holst, Kahlil Gibran, William Blake, veel meer van Meyrink,... hermetische teksten enz. Laat ons hopen dat je dat nog lang weet vol te houden.
Je blog wordt in ieder geval met de dag interessanter en mooier, zodat het me een hele eer is dat 'Het groene gezicht' aan je links is toegevoegd!
Hartelijke groet,
René

Fran zei

Dag René, dat van die 'eer' om hier vernoemd te worden bij de links, vergeet het maar. Het was mij een groot genoegen toen ik jouw blog ontdekte en - de mooie sfeer die daar heerst, was de rechtstreekse aanleiding voor mij om ook een blog te beginnen - wat betekent, dat zonder Het Groene Gezicht, dit blog van mij er wellicht ook niet was geweest.

Enne ... wat mij betreft hou ik het nog héél lang vol. Ik vind het heerlijk om al die aha-lees-momenten die ik ervaar op deze manier te kunnen delen.

Hartelijke groeten
Francine